Background Image
Previous Page  51 / 340 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 51 / 340 Next Page
Page Background

49

-

3RGQLNDWHOLD PDM~ Y\ããt VNORQ JHQHUDOL]RYDĢ QD ]iNODGH PHQãHM Y]RUN\ -

SUHWR V~ VFKRSQt URELĢ G{OHåLWp UR]KRGQXWLD DM EH] YHĐNpKR PQRåVWYD

informácií.

-

Podnikatelia sa viac spoliehajú na svoju intuíciu - preto sú odhodlaní

Y\XåLĢ SRGQLNDWHĐVN~ SUtOHåLWRVĢ QD ]iNODGH VYRMKR ÄGREUpKR SRFLWX³

ĆDOãtP SUtVWXSRP NWRUê VN~PD Y]QLN SRGQLNDWHĐVNêFK VNORQRY MH ]DPHUDQLH

na vnímanie vlastnej identity jednotlivca (Down a Reveley, 2004; Downing, 2005;

Hoang a Gimeno, 2010). Tento prístup chápe identitu ako neustále sa meniaci

VRFLiOQH Y\NRQãWUXRYDQê IHQRPpQ ]iYLVOê RG WRKR, ako sa jednotlivec vníma

v kontexte svojho prostredia (Weick, 1995). Identita - alebo identity, ktoré

jednotlivec má, sa na základe tohto prístupu menia v závislosti od sociálnej

interakcie a prostredia, v NWRURP VD þORYHN QDFKiG]D 3RGQLNDWHĐ Y závislosti od

VYRMHM åLYRWQHM VLWXiFLH P{åH PDĢ YLDFHUR LGHQWtW DNR QDSUtNODG URGLþ ãWXGHQW,

SHQ]LVWD ãSRUWRYHF, D QLH OHQ SRGQLNDWHĐVN~ 1D ]iNODGH WRKWR SUtVWXSX VL

NWRUêNRĐYHN þORYHN P{åH Y\EXGRYDĢ SRGQLNDWHĐVN~ LGHQWLWX SULþRP WR þR

NRQNUpWQH RYSO\YQt MHKR YODVWQp YQtPDQLH DNR SRGQLNDWHĐD ]iYLVt RG VRFLiOQHM

LQWHUDNFLH Y]ĢDKRY DNR DM MHKR SUHGFKiG]DM~FHKR YQímania seba samého

a podobne.

3URFHV NWRUêP VD MHGQRWOLYHF VWiYD SRGQLNDWHĐRP popísal Fayolle (2003)

a UR]GHOLO KR QD QLHNRĐNR Ii] SULþRP WHQWR SURFHV P{åH E\Ģ RYSO\YQHQê WêP þL VD

MHGQRWOLYHF YQtPD DNR ÄURGHQê³ DOHER DNR ÄWYRUHQê³ SRGQLNDWHĐ

1.

IndifereQFLD YRþL SRGQLNDQLX - jednotlivec si neuvedomuje podnikanie

2.

3RGQLNDWHĐVNp SUHEXGHQLH - u jednotlivca vzniká sklon respektíve záujem

o podnikanie

3.

=iPHU SRGQLNDĢ - jednotlivec je motivovaný a SULSUDYHQê ]DþDĢ SRGQLNDĢ

4.

3RGQLNDWHĐVNi DNWLYLWD - jednotlivec sD VWiYD SRGQLNDWHĐRP

5.

Výsledok - SR þDVH VD GRVWDYXM~ YêVOHGN\ MHKR DNWLYtW

7LHWR Ii]\ GR YHĐNHM PLHU\ ]iYLVLD RG LQGLYLGXiOQ\FK FKDUDNWHULVWtN -

u niekoho prvé fázy prebiehajú v detstve alebo v PODGRVWL NHG\ VL þORYHN XYHGRPt

åH SRGQLNDQLH je pre neho vhRGQi DOWHUQDWtYD SULþRP WDNtto podnikatelia samých

VHED YQtPDM~ DNR URGHQêFK SRGQLNDWHĐRY

V SUD[L YãDN DNWLYLWD QLHNHG\ P{åH SUHGFKiG]DĢ ]iPHUX SRGQLNDĢ. To sa stáva

v VLWXiFLiFK NHć MHGQRWOLYHF QiKRGQH LGHQWLILNXMH DOHER Y\WYRUt SUtOHåLWRVĢ D VQDåt

sa ju Y\XåLĢ EH] MDVQpKR ]iPHUX VWDĢ VD SRGQLNDWHĐRP 6KDQH

3RGQLNDWHĐVNp SUtOHåLWRVWL þDVWR Y]QLNDM~ DNR YêVOHGRN EHåQêFK NDåGRGHQQêFK

aktivít a LQWHUDNFLt SULþRP Y SULHEHKX þDVX VD P{åX VWDĢ ]iNODGRP na rozhodnutie

a ]iPHU SRGQLNDĢ 9 takomto prípade fázy, ktoré vedú k podnikaniu prebiehajú

paralelne, a jHGQRWOLYHF IRUPXMH VYRM SRGQLNDWHĐVNê ]iPHU SRþDV DNWLYtW D paralelne

s SRGQLNDWHĐVNêP SUHEXGHQtP