

49
-
3RGQLNDWHOLD PDM~ Y\ããt VNORQ JHQHUDOL]RYDĢ QD ]iNODGH PHQãHM Y]RUN\ -
SUHWR V~ VFKRSQt URELĢ G{OHåLWp UR]KRGQXWLD DM EH] YHĐNpKR PQRåVWYD
informácií.
-
Podnikatelia sa viac spoliehajú na svoju intuíciu - preto sú odhodlaní
Y\XåLĢ SRGQLNDWHĐVN~ SUtOHåLWRVĢ QD ]iNODGH VYRMKR ÄGREUpKR SRFLWX³
ĆDOãtP SUtVWXSRP NWRUê VN~PD Y]QLN SRGQLNDWHĐVNêFK VNORQRY MH ]DPHUDQLH
na vnímanie vlastnej identity jednotlivca (Down a Reveley, 2004; Downing, 2005;
Hoang a Gimeno, 2010). Tento prístup chápe identitu ako neustále sa meniaci
VRFLiOQH Y\NRQãWUXRYDQê IHQRPpQ ]iYLVOê RG WRKR, ako sa jednotlivec vníma
v kontexte svojho prostredia (Weick, 1995). Identita - alebo identity, ktoré
jednotlivec má, sa na základe tohto prístupu menia v závislosti od sociálnej
interakcie a prostredia, v NWRURP VD þORYHN QDFKiG]D 3RGQLNDWHĐ Y závislosti od
VYRMHM åLYRWQHM VLWXiFLH P{åH PDĢ YLDFHUR LGHQWtW DNR QDSUtNODG URGLþ ãWXGHQW,
SHQ]LVWD ãSRUWRYHF, D QLH OHQ SRGQLNDWHĐVN~ 1D ]iNODGH WRKWR SUtVWXSX VL
NWRUêNRĐYHN þORYHN P{åH Y\EXGRYDĢ SRGQLNDWHĐVN~ LGHQWLWX SULþRP WR þR
NRQNUpWQH RYSO\YQt MHKR YODVWQp YQtPDQLH DNR SRGQLNDWHĐD ]iYLVt RG VRFLiOQHM
LQWHUDNFLH Y]ĢDKRY DNR DM MHKR SUHGFKiG]DM~FHKR YQímania seba samého
a podobne.
3URFHV NWRUêP VD MHGQRWOLYHF VWiYD SRGQLNDWHĐRP popísal Fayolle (2003)
a UR]GHOLO KR QD QLHNRĐNR Ii] SULþRP WHQWR SURFHV P{åH E\Ģ RYSO\YQHQê WêP þL VD
MHGQRWOLYHF YQtPD DNR ÄURGHQê³ DOHER DNR ÄWYRUHQê³ SRGQLNDWHĐ
1.
IndifereQFLD YRþL SRGQLNDQLX - jednotlivec si neuvedomuje podnikanie
2.
3RGQLNDWHĐVNp SUHEXGHQLH - u jednotlivca vzniká sklon respektíve záujem
o podnikanie
3.
=iPHU SRGQLNDĢ - jednotlivec je motivovaný a SULSUDYHQê ]DþDĢ SRGQLNDĢ
4.
3RGQLNDWHĐVNi DNWLYLWD - jednotlivec sD VWiYD SRGQLNDWHĐRP
5.
Výsledok - SR þDVH VD GRVWDYXM~ YêVOHGN\ MHKR DNWLYtW
7LHWR Ii]\ GR YHĐNHM PLHU\ ]iYLVLD RG LQGLYLGXiOQ\FK FKDUDNWHULVWtN -
u niekoho prvé fázy prebiehajú v detstve alebo v PODGRVWL NHG\ VL þORYHN XYHGRPt
åH SRGQLNDQLH je pre neho vhRGQi DOWHUQDWtYD SULþRP WDNtto podnikatelia samých
VHED YQtPDM~ DNR URGHQêFK SRGQLNDWHĐRY
V SUD[L YãDN DNWLYLWD QLHNHG\ P{åH SUHGFKiG]DĢ ]iPHUX SRGQLNDĢ. To sa stáva
v VLWXiFLiFK NHć MHGQRWOLYHF QiKRGQH LGHQWLILNXMH DOHER Y\WYRUt SUtOHåLWRVĢ D VQDåt
sa ju Y\XåLĢ EH] MDVQpKR ]iPHUX VWDĢ VD SRGQLNDWHĐRP 6KDQH
3RGQLNDWHĐVNp SUtOHåLWRVWL þDVWR Y]QLNDM~ DNR YêVOHGRN EHåQêFK NDåGRGHQQêFK
aktivít a LQWHUDNFLt SULþRP Y SULHEHKX þDVX VD P{åX VWDĢ ]iNODGRP na rozhodnutie
a ]iPHU SRGQLNDĢ 9 takomto prípade fázy, ktoré vedú k podnikaniu prebiehajú
paralelne, a jHGQRWOLYHF IRUPXMH VYRM SRGQLNDWHĐVNê ]iPHU SRþDV DNWLYtW D paralelne
s SRGQLNDWHĐVNêP SUHEXGHQtP