Background Image
Previous Page  52 / 340 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 52 / 340 Next Page
Page Background

50

7DEXĐND 1.1: 3RGQLNDWHĐ VD URGt DOHER MH WYRUHný (

%RUQ YV 0DGH

)

Rodení

Tvorení

.WR MH SRGQLNDWHĐ

âSHFLILFNê ÄYHĐNê þORYHN³

9ãHWFL VPH SRWHQFLiOQL SRGQLNDWHOLD

Vnímanie

SRGQLNDWHĐD

Stabilné v

þDVH

-

UD] SRGQLNDWHĐ

QDYåG\ SRGQLNDWHĐ

3RGQLNDWHĐ MH IRUPRYDQê D

tvorený

prostredníctvom procesu

Stimulácia

Vnútorné charakterové vlastnosti

Externé faktory

Zameranie výskumu

Charakterové vlastnosti súvisiace

s

SRGQLNDWHĐVNRX RVREQRVĢRX

Interakcia jednotlivcov a faktory prostredia,

kognitívny proces a identita

Ciele

6FKRSQRVĢ SUHGYtGDĢ D

XUþLĢ NWR

je

a

NWR QLH MH SRGQLNDWHĐRP

3RFKRSLĢ SRGQLNDWHĐD D

proces jeho tvorby

Zdroj: Nielsen a kol. (2012) s. 36

V V~þDVQRVWL VD YLHPH QD SRGQLNDQLH SR]ULHĢ FH] RSWLNX RERFK WêFKWR

SUtVWXSRY .DåGpKR SRGQLNDWHĐD DNR DM SRGQLNDQLH, P{åHPH YQtPDĢ

SURVWUHGQtFWYRP WRKR DNR ãSHFLILFNp SRGQLNDWHĐVNp FKDUDNWHULVWLN\ D danosti

RYSO\YQLOL MHKR YVWXS GR SRGQLNDQLD 7DNWLHå VD YLHPH QD URYQDN~ VLWXiFLX SR]ULHĢ

prostredníctvom toho, ako interakcia s inými, výchova, vzdelanie a kontext daného

MHGQRWOLYFD RYSO\YQLO MHKR IRUPRYDQLH VD QD SRGQLNDWHĐD 2ED SUtVWXS\ KUDM~

G{OHåLW~ ~ORKX Y tom, ako sa na podnikanie a RVREQRVĢ SRGQLNDWHĐD P{åHPH

SR]HUDĢ

*(0 VD QD SRGQLNDWHĐRY SUHWR SR]HUi ] YLDFHUêFK KĐDGtVN D to tak

demografického, kde skúma vek, vzdelanie, príjem a podobne, ako aj z SRKĐDGX

DPEtFLt DãSLUiFLt SRVWRMRY D WRKR DNR GOKR V~ ]DSRMHQt GR SRGQLNDWHĐVNHM DNWLYLW\

3UL SRKĐDGH QD WR DNp FKDUDNWHULVWLN\ D faktory GEM v súvislosti s jednotlivcom

skúma, MH PRåQp LGHQWLILNRYDĢ YSO\Y Y\ããLH Xvedených prístupov k SRGQLNDWHĐRYL

1.1.3 Proces podnikania

=iNODGQêP NRPSRQHQWRP SRGQLNDWHĐVNpKR SURFHVX DNR KR GHILQXMH WHyULD,

MH SUtOHåLWRVĢ NWRU~ VD SRGQLNDWHĐ VQDåt Y\XåLĢ 9 UiPFL WHyULH H[LVWXM~ GYD SRKĐDG\

QD WR þR WR MH SUtOHåLWRVĢ 9 prvom prípade autori (Shane a Venkataraman, 2000)

WYUGLD åH SUtOHåLWRVWL VD QDFKiG]DM~ YãDGH RNROR QiV D MH OHQ QD SRGQLNDWHĐRFK DE\

LFK REMDYLOL 'UXKê SRKĐDG ]G{UD]ĖXMH åH SUtOHåLWRVĢ MH QLHþR SDWULDFH EXG~FQRVWL -

je vytváraná prostredníctvom aktivity a interakcie jednotlivca s prostredím, ako aj

SURVWUHGQtFWYRP MHKR VFKRSQRVWL ]DPêãĐDĢ VD D YQtPDĢ MX 6DUDVYDWK\

7HGD

v GUXKRP SUtSDGH SUtOHåLWRVWL QHH[LVWXM~ QH]iYLVOH RG ĐXGVNHM DNWLYLW\

V RERFK SUtSDGRFK MH YãDN SUtOHåLWRVĢ QDMVN{U P\ãOLHQNRX - ideou - ktorá je

vyhodnocovaná v ]P\VOH MHM SRWHQFLiOX Y\WYRULĢ KRGQRWX SUH GUXKêFK UHVSHNWtYH

trh, QD NWRURP E\ PRKOD E\Ģ ]UHDOL]RYDQi .ULWpULD NWRUêPL MH WiWR P\ãOLHQND

hodnotená, autori sumarizujú nasledovne (Nielsen a kol., 2012)

-

Zakotvená - spojená s produNWRP VOXåERX DOHER VN~VHQRVĢRX ]iåLWNRP

ktorý tvorí hodnotu pre druhých

-

Atraktívna - ĐXGLD V~ RFKRWQt SODWLĢ ]D KRGQRWX NWRU~ LGHD UHSUH]HQWXMH