Background Image
Previous Page  59 / 340 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 59 / 340 Next Page
Page Background

57

rozvíja. 7tWR ]QiPL QLH V~ WRWLå KLVWRULFN\ ]YLD]DQt V SRGQLNDWHĐRP D preto ich

podnikaWHOLD RE\þDMQH SRYDåXM~ ]D REMHNWtYQ\FK SRUDGFRY 1D GUXKHM VWUDQH URGLQD

a EOt]NL SULDWHOLD PDM~ WHQGHQFLX REPHG]LĢ SRWHQFLiO SRGQLNDWHĐD NHćåH VD QD MHKR

biznis aktivity pozerajú z XKOD SRKĐDGX GRSDGX QD QLFK

V SRþHWQêFK SUiFDFK NWRUp VD YHQXM~

networkingu

v SRGQLNDQt VD ULHãL DM

problém efektivity

networkingu

(Lin, 2001; Klever a kol

D ćDOãt

Z GRWHUDMãtFK YêVNXPRY Y\SOêYD åH HIHNWtYQ\

networking

v podnikaní je

RYSO\YQHQê MHGQDN HWDSRX åLYRWQpKR F\NOX SRGQLNDQLD SRGQLNDWHĐD DOH DM ćDOãími

faktormi ako sú odvetvie, pohlavie, kultúra v SUtVOXãQHM NUDMLQH $ práve kontext,

v NWRURP VD SRGQLNDQLH UHDOL]XMH DNR DM NXOW~UD V~ LGHQWLILNRYDQp DNR NĐ~þRYp

determinanty rozdielov toho, ako sa

network

SUL SRGQLNDQt Y\XåtYD D ako v tej -

ktorej krajine funguje.

*(0 QD ãWXGRYDQLH

networkingu

zbiera dáta o sociálnom

networkingu

a to

otázkami þL UHVSRQGHQWL RVREQH SR]QDM~ SRGQLNDWHĐD YR VYRMRP RNROt 1DY\ãH

v roku 2012 bol

network

DM ãSHFLiOQRX WpPRX NGH VD ]LVĢRYDOR, do akej miery sa

Y\XåtYD

network

u podnikatHĐRY Y SRþLDWRþQHM SRGQLNDWHĐVNHM DNWLYLWH aj

HWDEORYDQêFK SRGQLNDWHĐRY D WR þL Xå SUL REVWDUiYDQt YVWXSRY SUL ]Y\ãRYDQt

efektívnosti, pri výrobe tovarov a SRVN\WRYDQt VOXåLHE DNR DM SUHGDML YêURENRY

existujúcim a novým zákazníkom. Analýza výsledkov je obsiahnutá v kapitole 2.

1.1.6 Podnikanie v rámci organizácií -

LQWUDSUHQHXUVKLS

Podnikaniu v rámci organizácie - alebo takzvanému

intrapreneurshipu

, sme

VD þLDVWRþQH YHQRYDOL DM Y publikácii Pilková a kol. (2012). Tu sme

intrapreneurship

definovali v rámci rozdelenia podnikania na nezávislé a ]iYLVOp SRGQLNDQLH SULþRP

práve snahou závislého podnikania (ktoré má rôzne názvy v rámci literatúry napr.

podnikanie v rámci organizácie, podnikanie v rámci zamestnania, korporátne

podnikanie, intrapreneurship a SRG MH Y\XåLWLH SRGQLNDWHĐVNHM SUtOHåLWRVWL QD WUKX

]R VWUDQ\ ]DPHVWQDQFD ILUP\ SUH VYRMKR ]DPHVWQiYDWHĐD 3LONRYi D kol. 2012,

Sharma a Chrisman, 1999).

Teória, ktorá sa venuje

intrapreneurshipu

P{åH E\Ģ UR]GHOHQi QD GYH

SHUVSHNWtY\ Y\VYHWĐXM~FH Sodnikanie v rámci organizácie (Nielsen a kol., 2012;

Pilková a kol. 2012). Prvou je perspektíva, ktorá vidí

intrapreneurship

ako aktivitu

LQLFLRYDQ~ YUFKRORYêP PDQDåPHQWRP RUJDQL]iFLH þLåH WDN]YDQi Ä

WRS GRZQ

perspektíva. Na základe tohto prístupu je vznik podnikania v rámci organizácie

výsledkom aktivity, podpory a ãWUXNW~U Y\WYRUHQêFK PDQDåPHQWRP RUJDQL]iFLH

Druhá perspektíva vníma intrapreneurship ako výsledok entuziazmu a vlastnej

LQLFLDWtY\ ĐXGt - zamestnancov v rámci organizácie. Táto perspektíva sa na základe

WRKR åH MH SRGQLNDQLH ÄWODþHQp ]GROD³ QD]êYDQi Ä

ERWWRP XS

³ SHUVSHNWtYRX

(Pilková a kol., 2012) 6~þDVQt DXWRUL SRXND]XM~ QD VNXWRþQRVĢ åH SUH QDR]DM

efektívne fungovanie

intrapreneurshipu

MH NĐ~þRYi URYQRYiKD RERFK WêFKWR

perspektív, teda tak top-down ako aj bottom-up v rámci jednej organizácie

(Nielsen a kol., 2012; Heinonenen a Toivonen, 2008).