Background Image
Previous Page  263 / 340 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 263 / 340 Next Page
Page Background

261

V rámci neho GEM NES napovedá o PLHUQRP PHG]LURþQRP ]OHSãHQt

SUHGRYãHWNêP GRVWXSQRVWL PRGHUQêFK IRULHP ILQDQFRYDQLD þDVĢ

þR MH

v V~ODGH VR ]LVWHQLDPL *&5 NWRUp QDY\ãH URYQDNR KRYRULD R PLHUQRP ]KRUãHQt

dostupnosti ILQDQþQêFK VOXåLHE D WUDGLþQêFK IRULHP ILQDQFRYDQLD D naopak

PLHUQRP ]OHSãHQt GRVWXSQRVWL PRGHUQêFK IRULHP ILQDQFRYDQLD þL ,33 NWRUê

WLHå SRXND]XMH QD PLHUQH ]KRUãHQLH SUtVWXSX N WUDGLþQêP ]GURMRP

financovania). Naopak, DB hovorí o PLHUQRP ]OHSãHQt SUtVWupu k dlhovému

ILQDQFRYDQLX NWRUê MH WUDGLþQRX IRUPRX ILQDQFRYDQLD D ]KRUãHQt UHODWtYQHKR

postavenia v ochrane investorov.

x

Vládne politiky (byrokracia, dane): V rámci DB je priereze s touto podmienkou

QD SRGQLNDQLH VSRPHG]L KRGQRWHQêFK REODVWt REODVĢ GDĖových povinností.

V rámci nej Slovensko dosiahlo v roku 2012 umiestnenie tesne pod hranicou

SRORYLFH UHEUtþND

PLHVWR ]R

3UHGPHWRP KRGQRWHQLD ,33 V~ REODVWL

tak byrokracie ako aj daní. V rámci oblasti daní ide konkrétne o hodnotenie

legislatívy upravujúcej dane, poplatky a investície, ktoré v roku 2012 vykázalo

negatívnu hodnotu indexu (67,1). Pri hodnotení byrokracie sa IPP zameriava na

FHONRY~ E\URNUDFLX SULHĢDK\ Y konaní a výkazníctvo. V tomto prípade hodnota

indexu v roku 2012 dosahovala len

þR SUHGVWDYXMH ]QDþQH QHJDWtYQH

hodnotenie. Vzájomné porovnanie poukazuje na celkovo negatívne hodnotenie

problematiky byrokracie a GDQt QD 6ORYHQVNX QD NWRURP VD YãHWN\ LQLFLDWtY\

zhodujú. Z KĐDGLVND PHG]LURþQHM G\namiky sa zistenia GEM NES (napr. þDVĢ

5.5.2) zhodujú s KRGQRWHQtP ,33 NWRUê SRXND]XMH ]KRUãHQLH VLWXiFLH WDN

v REODVWL GDĖRYpKR ]DĢDåHQLD DNR DM Y REODVWL QiURþQRVWL Y\URYQDQLD VD

s byrokraciou. Naopak, v rozpore s WêPLWR SR]QDWNDPL MH PHG]LURþQp ]OHSãHQLH

KRGQRWHQLD REODVWL GDĖRYêFK Sovinností v rámci DB.

x

Vzdelávanie (základné a stredné): Na hodnotenie vzdelávania na úrovni

základného a stredného sa okrem GEM NES zameral aj GCR, ktorý hodnotil

celkovú kvalitu základného vzdelávania. V tomto hodnotení Slovensko

]D]QDPHQDOR PHG]LURþQH QHzmenenú hodnotu nachádzajúcu sa mierne

v KRUQHM þDVWL KRGQRWLDFHM ãNiO\

QD ãNiOH - 7), z þRKR PRåQR

GHGXNRYDĢ QHXWUiOQ\ Då UHODWtYQH PLHUQH SR]LWtYQ\ VWDY 7HQWR SR]QDWRN VD

zhoduje hodnotením stavu v oblasti vzdelávania (na úrovni základného

a streGQpKR DNR DM PLQLPiOQRX PLHURX PHG]LURþQHM G\QDmiky so zisteniami

GEM NES (QDSU þDVĢ

x

Vzdelávanie (odborné, profesijné Y\VRNRãNROVNp 2EODVĢ Y]GHOiYDQLD QD ~URYQL

odborného, profesijného a Y\VRNRãNROVNpKR MH RNUHP *(0 1(6 WLHå

predmetom hodnotenLD *&5 7HQ VD ]DPHULDYD QD KRGQRWHQLH Y\ããLHKR

vzdelávania a WUpQLQJX 9êãND KRGQRWHQLD VD QDFKiG]DOD Y SR]LWtYQHM þDVWL

KRGQRWLDFHM ãNiO\ D Y\ND]RYDOD PHG]LURþQ~ VWDELOLWX KRGQRWD

Y oboch

rokoch). Aj hodnotenie jednotlivých vnútorných komponentov (GCR 2011 -

2012 a 2012 - 2013) dokumentuje relatívnu vnútornú stabilitu, s miernym

poklesom kvality a naopak miernym nárastom komponentov hodnotiacich

2 1