

222
priemeru krajín skupiny a EOt]NR VWUHGX UHEUtþND 1DSRNRn, podmienka hodnotiaca
trhové obmedzenia bola jedinou podmienkou, v NWRUHM 6ORYHQVNR L NHć OHQ YHĐPL
PLHUQH SUHNUDþRYDOR SULHPHU NUDMtQ VNXSLQ\ D nachádzalo sa v hornej polovici
KRGQRWHQt =QDPHQi WR åH Y NRQWH[WH NUDMtQ NWRUêFK UR]YRM MH ]DORåHQê QD
LQRYiFLiFK SUHGVWDYXMH YêãND WUKRYêFK REPHG]HQt IDNWRU NRPSDUDWtYQH
SRGSRUXM~FL SRGQLNDWHĐVN~ DNWLYLWX QD 6ORYHQVNX
= KĐDGLVND PHG]LURþQHM G\QDPLN\ Y NRQWH[WH VNXSLQ\ SUL NĐ~þRYêFK
rámcových podmienkach na podnikanie vykazujúcich relatívne dobré hodnotenie,
REH SRGPLHQN\ KRGQRWLDFH REODVĢ Y]GHOiYDQLD Y\Ni]DOL WDN Y prípade Slovenska ako
DM SULHPHUX NUDMtQ VNXSLQ\ PLHUQH PHG]LURþQp ]OHSãHQLH 7R QD]QDþXMH PLHUQH
SR]LWtYQ\ WUHQG NWRUê YãDN EXGH PXVLHĢ Y záujme GRVLDKQXWLD åLDGXFLFK KRGQ{W
(v SR]LWtYQHM þDVWL KRGQRWLDFHM ãNiO\ SUHWUYDĢ GOKRGRER QDMPl SUL Y]GHOiYDQt
základnom a strednom. V SUtSDGH SRGPLHQN\ KRGQRWLDFHM SUtVWXS NX NRPHUþQHM
LQIUDãWUXNW~UH D VOXåEiP 6ORYHQVNR ]D]QDPHQDOR PHG]LURþQê SRNOHV KRGQRWHQLD
SULþRP YêYRM SULHPHUX NUDMtQ VNXSLQ\ ERO RSDþQê 9ćDND WRPX VD KRGQRWHQLH
zmenilo od nadpriemerného k priemernému (resp. mierne podpriemernému).
Napokon, v REODVWL WUKRYêFK REPHG]HQt PHG]LURþQi G\QDPLND SUHXNi]DOD UDVW~FL
WUHQG KRGQRWHQLD NWRUê YãDN ERO Y prípade Slovenska o QLHþR VLOQHMãt DNR Y prípade
SULHPHUX NUDMtQ VNXSLQ\ þtP VD ~URYHĖ WUKRYêFK REPHG]HQt VWDOD NRPSDUDWtYQH
o QLHþR YLDF SRGSRUXM~FLP IDNWRURP SRGQLNDWHĐVNHM DNWLYLW\ D podnikania nových
a rastúcich firiem.
1D ]iNODGH SRURYQDQLD KRGQRWHQLD NĐ~þRYêFK UiPFRYêFK SRGPLHQRN QD
podnikanie na Slovensku s krajinami skupiny (tak z KĐDGLVND SULHPHUQpKR
hodnotenia ako aj umiestnenia Slovenska v SRUDGt NUDMtQ VNXSLQ\ PRåQR ]D
UHODWtYQH ]Op R]QDþLĢ SRGPLHQN\ Ä7UDQVIHU 9 9³ Ä9OiGQH SURJUDP\³ Ä.XOW~UQH
a VSRORþHQVNp QRUP\³ Ä9OiGQH SROLWLN\ SULRULW\ SRGSRUD ³ DNR DM Ä9OiGQH SROLWLN\
E\URNUDFLD GDQH ³ 3UYi SRGPLHQND - REODVĢ WUDQVIHUX YHG\ D výskumu z KĐDGLVND
podpory nového a rastúceho podnikania spomedzi uvedených podmienok najviac
zaostávala za priemerom krajín skupiny, a nachádzala sa na poslednom mieste
v KRGQRWLDFRP SRUDGt 7HVQH ]D ĖRX ] KĐDGLVND ]DRVWiYDQLD EROL SRGPLHQN\
hodnotiace kultúrne a VSRORþHQVNp QRUP\ SUHGSRVOHGQp PLHVWR D WLHå YOiGQH
programy na podporu podnikania (22. miesto). Rovnako nelichotivé hodnotenie
v kontexte krajín skupiny (tak pri porovnaní s priemerným hodnotením ako aj pri
XPLHVWQHQt SRGĐD SRUDGLD Y\ND]RYDOL DM SRGPLHQN\ KRGQRWLDFH YOiGQH SROLWLN\
a WR SUHGRYãHWNêP ] KĐDGLVND SULRULWL]iFLH D podpory podnikania, ale aj z KĐDGLVND
oblastí byrokracie a dDQt 9ãHWN\ Y\ããLH VSRPtQDQp SRGPLHQN\ QD SRGQLNDQLH WDN
PRåQR SRYDåRYDĢ Y NRQWH[WH NUDMtQ NWRUêFK UR]YRM MH ]DORåHQê QD LQRYiFLiFK ]D
NRPSDUDWtYQH QHGRVWDWRþQH SRGSRUXM~FH SRGQLNDQLH QD 6ORYHQVNX
= KĐDGLVND PHG]LURþQHM G\QDPLN\ Y NRQWH[WH VNXSLQ\ SUL NĐ~þRYêFK
rámcových podmienkach na podnikanie vykazujúcich relatívne zlé hodnotenie
PLHUQH ]OHSãHQLH YR Y\ND]RYDQRP hodnotení Slovensko zaznamenalo v prípade
podmienok hodnotiacich oblasti transferu vedy a výskumu ako aj vládnych
SURJUDPRY þR YLHGOR N miernHPX ]QtåHQLX VWUDW\ RSURWL VNXSLQH NHćåH SULHPHUQp
222