

227
= DQDOê]\ PHG]LURþQHM G\QDPLN\ YêYRMD Y\SO\QXOR åH ]DWLDĐ þR QD 6ORYHQVNX
vykazované hodnotenie vzdelávania na úrovni základného a stredného z KĐDGLVND
SRGSRU\ SRGQLNDWHĐVNHM DNWLYLW\ Y]UiVWOR Y SUtSDGH âYDMþLDUVND QDRSDN YêUD]QHMãLH
SRNOHVOR %XGH SUHWR ]DXMtPDYp VOHGRYDĢ XYHGHQê ] QiãKR SRKĐDGX SULD]QLYê WUHQG
DM QDćDOHM 1D GUXKHM VWUDQH Y prípade dynamiky trhu vykazované hodnotenie
Slovenska pokleslo o QLHþR YLDF DNR Y SUtSDGH âYDMþLDUVND þR P{åH QD]QDþRYDĢ
Ylþãt SRNOHV G\QDPLN\ Y QDãHM NUDMLQH D PRåQp SULEOLåRYDQLH VD WHMWR
charakteristiky k úrovni krajín s etablovaným a nasýteným trhom.
Na základe porovnania hodnotenia medzi Slovenskom a âYDMþLDUVNRP PRåQR
]D UHODWtYQH ]Op NĐ~þRYp UiPFRYp SRGPLHQN\ QD SRGQLNDQLH X QiV WHGD WDNp NGH
]DRVWiYDQLH EROR QDMYêUD]QHMãLH R]QDþLĢ Ä7UDQVIHU 9 9³ Ä9OiGQH SROLWLN\
E\URNUDFLD GDQH ³ Ä.XOW~UQH D VSRORþHQVNp QRUP\³ Ä9OiGQH SURJUDP\³
a Ä9OiGQH SROLWLN\ SULRULW\ SRGSRUD ³ = výrazného rozdielu v hodnotení vyplýva,
åH WDN Y REODVWLDFK YOiGQHM SRGSRU\ SRGQLNDQLX ] KĐDGLVND YOiGQ\FK SROLWtN
a programov), ale aj v transfere poznatkov vedy a výskumu do podnikania
a celkových kultúrnych a VSRORþHQVNêFK QRUPiFK YR Y]ĢDKX N podnikaniu
6ORYHQVNR GRVDKXMH NRPSDUDWtYQH QHGRVWDWRþQ~ ~URYHĖ =iURYHĖ WR YãDN ]QDPHQi
åH SUiYH âYDMþLDUVNR QR QLHOHQ WiWR NUDMLQD P{åH YćDND Y\VRNpPX SUHGVWLKX
VO~åLĢ DNR YKRGQê ]GURM LQãSLUiFLt SUL VQDKH R ]OHSãHQLe uvedených oblastí.
= DQDOê]\ PHG]LURþQHM G\QDPLN\ YêYRMD Y\SOêYD åH âYDMþLDUVNR YR YãHWNêFK
XYHGHQêFK SRGPLHQNDFK QD SRGQLNDQLH GRVLDKOR PHG]LURþQê QiUDVW V výnimkou
vládnych politík (prioritizácia a podpora podnikania), kde bolo hodnotenie
PHG]LURþQH VWDELOQp 1D ]iNODGH XYHGHQpKR P{åHPH NRQãWDWRYDĢ VWDELOQH Y\VRN~
a SULHEHåQH VD ]OHSãXM~FX ~URYHĖ WêFKWR SRGPLHQRN QD SRGQLNDQLH 1D 6ORYHQVND
VD PHG]LURþQH ]KRUãLOR KRGQRWHQLH YOiGQ\FK SROLWtN Y RERFK KRGQRWHQêFK
2 7