Background Image
Previous Page  190 / 340 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 190 / 340 Next Page
Page Background

188

&KDUDNWHULVWLND SRWHQFLiOX SRGQLNDĢ u LQRYDWtYQ\FK SRGQLNDWHĐRY

3RWHQFLiO SRGQLNDĢ PHULDPH X LQRYDWtYQ\FK SRGQLNDWHĐRY SRPRFRX

premenných ako u charakteristiky celkovej populácie na Slovensku analyzovanej

v NDSLWROH þ 9 WHMWR þDVWL V~ SRXåLWp charakterLVWLN\ UR]ãtUHQp R SRGQLNDWHĐVNê

Y]RU NWRUpPX VD SRNLDĐ LGH R celkovú populáciu, venujeme v rámci kapitole 2.4.

zameranej na networking. Hodnoty pre jednotlivé premenné potenciálu

podnikania u LQRYDWtYQ\FK SRGQLNDWHĐRY V~ XYHGHQp Y WDEXĐNiFK

D 4.5.

V DQDOê]H NODGLHPH ãSHFLiOQ\ G{UD] QD UR]GLHO\ PHG]L LQRYDWtYQ\PL

a QHLQRYDWtYQ\PL SRGQLNDWHĐPL Y rámci merania potenciálu podnikania.

V WDEXĐNH

P{åHPH SR]RURYDĢ åH LQRYDWtYQL SRGQLNDWHOLD v TEA skôr

poznajú niekoho, kto v XSO\QXOêFK URNRFK ]DþDO SRGQLNDĢ 3RGQLNDWHĐVNê Y]RU

a to tak v porovnaní s QHLQRYDWtYQ\PL SRGQLNDWHĐPL v TEA, ako aj etablovanými

SRGQLNDWHĐPL LQRYDWtYQ\Pi aj neinovatívnymi - WDEXĐND

= XYHGHQpKR PRåQR

SUHGSRNODGDĢ åH QHWZRUN SR]LWtYQH YSOêYD QD LQRYDWtYQRVĢ SRGQLNDWHĐRY

v SRþLDWRþQHM SRGQLNDWHĐVNHM DNWLYLWH $NR Xå EROR NRQãWDWRYDQp Y kapitole 2,

v porovnaní s URNRP VD ]QtåLO SRþHW SRGQLNDWHĐRY NWRUt YLGLD Y QDMEOLåãtFK

PHVLDFRFK GREUp SUtOHåLWRVWL QD ]DþDWLH SRGQLNDQLD ,QRYDWtYQL SRGQLNDWHOLD WDN

v skupine TEA ako aj v VNXSLQH HWDEORYDQêFK SRGQLNDWHĐRY YQtPDM~ SUtOHåLWRVWL

SR]LWtYQHMãLH QHå SRGQLNDWHOLD QHLQRYDWtYQL =iURYHĖ SRGQLNDWHOLD v TEA vnímajú

SUtOHåLWRVWL QD ]DþDWLH SRGQLNDQLD OHSãLH DNR HWDEORYDQt

7DEXĐND 4.4: 3RGQLNDWHĐVNê Y]RU D potenciál podnikania u inovatívnych

a QHLQRYDWtYQ\FK SRGQLNDWHĐRY v TEA v rokoch 2012 a 2011

Inovatívni

podnikatelia

v TEA 2012

Neinovatívni

podnikatelia

v TEA 2012

Inovatívni

podnikatelia

v TEA 2011

Neinovatívni

podnikatelia

v TEA 2011

3RGQLNDWHĐVNê Y]RU

75,0%

54,5%

69,0%

67,3%

9QtPDQLH SUtOHåLWRVWt

29,6%

25,0%

34,5%

27,5%

6SRORþHQVNp SRVWRMH N

podnikaniu

Podnikanie ako vhodná

NDULpUQD YRĐED

47,1%

46,8%

59,8%

50,7%

9QtPDQLH SRGQLNDWHĐRY D

ich

VSRORþHQVNpKR VWDWXVX

72,0%

66,4%

60,0%

60,4%

3R]RUQRVĢ PpGLt YHQRYDQi

podnikaniu

59,7%

57,1%

46,4%

49,3%

Sebahodnotenie

Vnímanie schopností

88,4%

89,7%

85,8%

86,5%

Strach zo zlyhania

27,1%

22,6%

22,7%

29,8%

Zdroj: Dáta GEM 2012 a 2011, vlastné spracovanie autorov

Z KĐDGLVND VHEDKRGQRWHQLD YQtPDQLH YODVWQêFK VFKRSQRVWt D vedomostí na

]DþDWLH SRGQLNDQLD MH YHĐPL SR]LWtYQH WDN X inovatívnych ako aj neinovatívnych

SRGQLNDWHĐRY DYãDN LQRYDWtYQL SRGQLNDWHOLD V~ YLDF VHEDNULWLFNt Y skupine

18