302
komplexne hodnotí problematiku financovania nových a rastúcich firiem
z viacerých zdrojov, ten indikoval skôr negatívny stav tejto problematiky,
ktorý po miernom zvýšení hodnotenia v
URNX
QiVOHGQH RSlĢ SRNOHVRO
QD S{YRGQ~ ~URYHĖ 2SURWL RVWDWQêP LQLFLDWtYDP WDN *(0 1(6 YQtPDO VWDY
financovania podnikania o
QLHþR SHVLPLVWLFNHMãLH 1D GUXKHM VWUDQH
s
YêQLPNRX *&5 VD XYHGHQp
iniciatívy zhodujú v mierne negatívnej
PHG]LURþQHM G\QDPLNH SUREOHPDWLN\ ILQDQFRYDQLD SRGQLNDQLD Y
roku 2013
na Slovensku.
x
Vládne politiky (byrokracia, dane): v prípade DB je v rámci tejto oblasti
YHQRYDQi SR]RUQRVĢ KRGQRWHQLX GDĖRYêFK SRYLQQRVWt 6ORYHQVN
o sa v tomto
prípade nachádzalo v
VSRGQHM SRORYLFL UHEUtþND KRGQRWHQêFK NUDMtQ SULþRP
po zlepšení pozície v roku 2012 v
QDVOHGXM~FRP URNX RSlĢ PLHUQH SRNOHVOR
ýR VD WêND ,33 WHQ KRGQRWt REODVWL GDQt D
byrokracie osobitne. V prvom
prípade sa zameriava na legislatívu upravujúcu dane, poplatky a investície,
v
GUXKRP ]DVD QD FHONRY~ E\URNUDFLX SULHĢDK\ D
YêND]QtFWYR 2EH
KRGQRWHQp REODVWL ]D]QDPHQDOL Y
sledovanom období výrazne negatívnu
dynamiku a
WLHå YêUD]QH Qt]NH Y SUtSDGH REODVWL GDQt Då GUDPDWLFN\
ne
JDWtYQH KRGQRWHQLH 1DSRNRQ *(0 1(6 KRGQRWt SUREOHPDWLNX YOiGQ\FK
politík z
KĐDGLVND E\URNUDFLH D GDQt VSRORþQH SULþRP WRWR KRGQRWHQLH
v sledovanom období vykázalo konštantný pokles a
YêUD]QH QHJDWtYQ\ VWDY
ýR VD WêND Y]iMRPQpKR SRURYQDQLD ]LVWHQt QDSULHþ LQLFLDWtYDPL ]KRGD YR
vnímaní stavu a dynamiky oblastí byrokracie a
GDQt QDVYHGþXMH åH ]iYHU\
o
]iYDåQHM SUREOpPRYRVWL WêFKWR REODVWt ] KĐDGLVND SRGSRU\ SRGQLNDWHĐVNHM
DNWLYLW\ V~ NRQ]LVWHQWQp D
v
SUtSDGH SRGQLNDWHĐVNpKR SURVWUHGLD QD
Slovensku ide s
NXWRþQH R Yê]QDPQ~ SUHNiåNX Y]QLNX D
rozvoja podnikania.
x
9]GHODQLH ]iNODGQp D
VWUHGQp REODVĢ ]iNODGQpKR D
VWUHGQpKR Y]GHOiYDQLD
MH SRSUL *(0 1(6 þLDVWRþQH SUHGPHWRP KRGQRWHQLD DM Y SUtSDGH *&5 7HQ
SR]RUQRVĢ ]DPHULDYD QD KRGQRWHQLH FHONRYHM NYDOLW\ ]iNODGQpKR
Y]GHOiYDQLD 9
WRPWR KRGQRWHQt Y\Ni]DOR 6ORYHQVNR SRVWDYHQLH PLHUQH
v
SR]LWtYQHM þDVWL KRGQRWLDFHM ãNiO\ D
]D]QDPHQDOR WLHå Y
roku 2013 mierne
SR]LWtYQ\ QiUDVW 1DSURWL WRPX *(0 1(6 NWRUê KRGQRWt SUREOHPDWLNX
]iNODGQpKR DM VWUHGQpKR Y]GHOiYDQLD D
to špeciálne z
SRKĐDGX LFK SRGSRU\
SRGQLNDQLX SULSLVRYDO WHMWR REODVWL KRGQRWHQLH VLWXRYDQp YêUD]QH
v
QHJDWtYQHM þDVWL ãNiO\ D
v poslednom roku aj mierne nepriaznivú
G\QDPLNX $NR YãDN QD]QDþXM~ QDãH ]LVWHQLD ]
medzinárodnej komparácie
YLć QDSU þDVĢ
QDãD NUDMLQD SDWUt ] SRKĐDGX *(0 1(6 N
priemerným
PHG]L ]OêPL 7R ]QDPHQi åH SRGSRUD ]iNODGQpKR D
VWUHGQpKR Y]GHOiYDQLD
SRGQLNDQLX MH SUREOHPDWLFNi QDSULHþ YLDFHUêPL NUDMLQDPL YUiWDQH
Y\VSHOêFK HNRQRPtN Y\ND]XM~FLFK SULD]QLYp KRGQRWHQLH FHONRYHM NYD
lity
]iNODGQpKR Y]GHOiYDQLD
x
9]GHODQLH RGERUQp SURIHVLMQp 9â URYQDNR DNR Y
prípade vzdelávania na
QLåãtFK VWXSĖRFK DM Y\ããLH Y]GHOiYDQLH MH SUHGPHWRP KRGQRWHQLD WDN *(0
1(6 DNR DM *&5 7HQ VD ]DPHULDYD QD KRGQRWHQLH NYDOLW\ Y\ããLHKR