

252
7DEXĐND 5.29: 9]ĢDK\ Y podnikaní: hodnotenie jednotlivých podmienok
Kód
SK
Európa
Skupina
Hodn.
Priem.
Rozd.
Top
Hodn.
Priem.
Rozd.
Top
Hodn.
W1
2,70
3,02
-0,32
NL
3,71
3,06
-0,36
NL
3,71
W2
3,19
3,44
-0,25 NL, LIT
3,92
3,43
-0,24
NL
3,92
Zdroj: Dáta GEM 2012, vlastné spracovanie autorov
9]KĐDGRP QD SUHNYDSXM~FR UHODWtYQH QHSULD]QLYp KRGQRWHQLH REODVWL Y]ĢDKRY
v SRGQLNDQt RE]YOiãĢ Y QDãRP SURVWUHGt WUDGLþQH SRYDåRYDnom za naklonené
QHIRUPiOQHM VSROXSUiFL SRGUREQHMãLH VPH ćDOHM DQDO\]RYDOL GLPHQ]LH WêFKWR GYRFK
podmienok s FLHĐRP LGHQWLINiFLH SUtþLQ NWRUp SRGĐD Qi]RURY H[SHUWRY VS{VREXM~
takéto hodnotenie.
3RGSRUD EXGRYDQLD Y]ĢDKRY D VSROXSUiFH
7DEXĐND
]REUD]XMH MHGQRWOLYp GLPHQ]LH YVWXSXM~FH GR KRGQRWHQLD
SRGPLHQN\ QD SRGQLNDQLH Ä3RGSRUD EXGRYDQLD Y]ĢDKRY a spolupráce zo strany
YOiG\ D YOiGQ\FK DJHQW~U³ .RQNUpWQH LGH R jej charakteristiky z KĐDGLVND
RUJDQL]RYDQLD SRGXMDWt QD Y\WYiUDQLH Y]ĢDKRY D VSROXSUiFH YHUHMQêPL LQãWLW~FLDPL
(W1), politiky vlády na podporu a SURSDJiFLX VSROXSUiFH SRGQLNDWHĐRY :
poGSRU\ D SURSDJiFLH VSROXSUiFH SRGQLNDWHĐRY UHJLRQiOQ\PL DXWRULWDPL :
podpory a vedenia k spolupráci systémom vzdelávania (W4), a zahrnutia tréningu
v REODVWL VSROXSUiFH YR Y]GHOiYDQt SRGQLNDWHĐRY : +RGQRWHQLH WêFKWR GLPHQ]Lt
z KĐDGLVND PHG]LQiURGQpho porovnania je následne uvedené v WDEXĐNH
Ako vyplýva z výsledkov uvedených v WDEXĐNH
MHGQRWOLYp GLPHQ]LH
PRåQR UR]GHOLĢ QD MHGQDN QHJDWtYQH D podpriemerne hodnotené a neutrálne
a SULHPHUQH UHVS QDGSULHPHUQH KRGQRWHQp 0HG]L VODEãLH KRGQRWHQé patria prvé
WUL GLPHQ]LH : : : KRGQRWLDFH SRGSRUX EXGRYDQLD Y]ĢDKRY D spolupráce zo
VWUDQ\ YOiG\ YHUHMQêFK LQãWLW~FLt D UHJLRQiOQ\FK DXWRUtW 9ãHWN\ WUL GLPHQ]LH
vykázali v URNX QD 6ORYHQVNX QHJDWtYQH KRGQRWHQLH NWRUp EROR QDY\ãH KOERNR
pod SULHPHURP NUDMtQ (XUyS\ DNR DM NUDMtQ NWRUêFK UR]YRM MH ]DORåHQê QD
LQRYiFLiFK 1DMKRUãLH VSRPHG]L QLFK REVWiOD GLPHQ]LD KRGQRWLDFD SROLWLN\ YOiG\ QD
podporu a SURSDJiFLX VSROXSUiFH SRGQLNDWHĐRY NWRUi Y\Ni]DOD WDN QDMQLåãLH
hodnotenie (iba 2,33), ako aj QDMYlþãLH ]DRVWiYDQLH ]D SULHPHURP (XUyS\ -0,79)
ako aj skupiny (-0,84). Naopak, medzi dimenzie s SR]LWtYQHMãtP DEVRO~WQ\P DM
komparatívnym hodnotením patria tie, ktoré hodnotia podporu a vedenie
k spolupráci v rámci systému vzdelávania a tréningu (W4 a W5). Kým zahrnutie
tréningu v REODVWL VSROXSUiFH YR Y]GHOiYDQt SRGQLNDWHĐRY Y\Ni]DOR PLHUQH
negatívne neutrálne hodnotenie (2,95) a v medzinárodnom kontexte priemernú
situáciu, v prípade podpory a vedenia k spolupráci systémom vzdelávania
Slovensko zaznamenalo hodnotenie mierne v SR]LWtYQHM þDVWL ãNiO\
QR
SUHGRYãHWNêP SRPHUQH YêUD]QH QDG SULHPHURP NUDMtQ (XUyS\
DNR DM
skupiny (+0,45).
2