Background Image
Previous Page  254 / 340 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 254 / 340 Next Page
Page Background

252

7DEXĐND 5.29: 9]ĢDK\ Y podnikaní: hodnotenie jednotlivých podmienok

Kód

SK

Európa

Skupina

Hodn.

Priem.

Rozd.

Top

Hodn.

Priem.

Rozd.

Top

Hodn.

W1

2,70

3,02

-0,32

NL

3,71

3,06

-0,36

NL

3,71

W2

3,19

3,44

-0,25 NL, LIT

3,92

3,43

-0,24

NL

3,92

Zdroj: Dáta GEM 2012, vlastné spracovanie autorov

9]KĐDGRP QD SUHNYDSXM~FR UHODWtYQH QHSULD]QLYp KRGQRWHQLH REODVWL Y]ĢDKRY

v SRGQLNDQt RE]YOiãĢ Y QDãRP SURVWUHGt WUDGLþQH SRYDåRYDnom za naklonené

QHIRUPiOQHM VSROXSUiFL SRGUREQHMãLH VPH ćDOHM DQDO\]RYDOL GLPHQ]LH WêFKWR GYRFK

podmienok s FLHĐRP LGHQWLINiFLH SUtþLQ NWRUp SRGĐD Qi]RURY H[SHUWRY VS{VREXM~

takéto hodnotenie.

3RGSRUD EXGRYDQLD Y]ĢDKRY D VSROXSUiFH

7DEXĐND

]REUD]XMH MHGQRWOLYp GLPHQ]LH YVWXSXM~FH GR KRGQRWHQLD

SRGPLHQN\ QD SRGQLNDQLH Ä3RGSRUD EXGRYDQLD Y]ĢDKRY a spolupráce zo strany

YOiG\ D YOiGQ\FK DJHQW~U³ .RQNUpWQH LGH R jej charakteristiky z KĐDGLVND

RUJDQL]RYDQLD SRGXMDWt QD Y\WYiUDQLH Y]ĢDKRY D VSROXSUiFH YHUHMQêPL LQãWLW~FLDPL

(W1), politiky vlády na podporu a SURSDJiFLX VSROXSUiFH SRGQLNDWHĐRY :

poGSRU\ D SURSDJiFLH VSROXSUiFH SRGQLNDWHĐRY UHJLRQiOQ\PL DXWRULWDPL :

podpory a vedenia k spolupráci systémom vzdelávania (W4), a zahrnutia tréningu

v REODVWL VSROXSUiFH YR Y]GHOiYDQt SRGQLNDWHĐRY : +RGQRWHQLH WêFKWR GLPHQ]Lt

z KĐDGLVND PHG]LQiURGQpho porovnania je následne uvedené v WDEXĐNH

Ako vyplýva z výsledkov uvedených v WDEXĐNH

MHGQRWOLYp GLPHQ]LH

PRåQR UR]GHOLĢ QD MHGQDN QHJDWtYQH D podpriemerne hodnotené a neutrálne

a SULHPHUQH UHVS QDGSULHPHUQH KRGQRWHQp 0HG]L VODEãLH KRGQRWHQé patria prvé

WUL GLPHQ]LH : : : KRGQRWLDFH SRGSRUX EXGRYDQLD Y]ĢDKRY D spolupráce zo

VWUDQ\ YOiG\ YHUHMQêFK LQãWLW~FLt D UHJLRQiOQ\FK DXWRUtW 9ãHWN\ WUL GLPHQ]LH

vykázali v URNX QD 6ORYHQVNX QHJDWtYQH KRGQRWHQLH NWRUp EROR QDY\ãH KOERNR

pod SULHPHURP NUDMtQ (XUyS\ DNR DM NUDMtQ NWRUêFK UR]YRM MH ]DORåHQê QD

LQRYiFLiFK 1DMKRUãLH VSRPHG]L QLFK REVWiOD GLPHQ]LD KRGQRWLDFD SROLWLN\ YOiG\ QD

podporu a SURSDJiFLX VSROXSUiFH SRGQLNDWHĐRY NWRUi Y\Ni]DOD WDN QDMQLåãLH

hodnotenie (iba 2,33), ako aj QDMYlþãLH ]DRVWiYDQLH ]D SULHPHURP (XUyS\ -0,79)

ako aj skupiny (-0,84). Naopak, medzi dimenzie s SR]LWtYQHMãtP DEVRO~WQ\P DM

komparatívnym hodnotením patria tie, ktoré hodnotia podporu a vedenie

k spolupráci v rámci systému vzdelávania a tréningu (W4 a W5). Kým zahrnutie

tréningu v REODVWL VSROXSUiFH YR Y]GHOiYDQt SRGQLNDWHĐRY Y\Ni]DOR PLHUQH

negatívne neutrálne hodnotenie (2,95) a v medzinárodnom kontexte priemernú

situáciu, v prípade podpory a vedenia k spolupráci systémom vzdelávania

Slovensko zaznamenalo hodnotenie mierne v SR]LWtYQHM þDVWL ãNiO\

QR

SUHGRYãHWNêP SRPHUQH YêUD]QH QDG SULHPHURP NUDMtQ (XUyS\

DNR DM

skupiny (+0,45).

2