Background Image
Previous Page  155 / 340 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 155 / 340 Next Page
Page Background

153

podobne ako v roku 2011 aj v roku 2012, je výrazne vyššie percento jednak celkovej

SRþLDWRþQHM SRGQLNDWHĐVNHM DNWLYLW\ DNR DM Y UR]GHOHQt QD PXåRY D åHQ\ Y porovnaní

s HWDEORYDQêPL SRGQLNDWHĐPL Y QDMQLåãHM YHNRYHM NDWHJyULL NGH VD GRNRQFD tento

SRGLHO Yê]QDPQH ]QtåLO 2SDþQê WUHQG MH Y QDMY\ããHM YHNRYHM NDWHJyULL NGH MH

YêUD]QH Y\ããt SRGLHO HWDEORYDQêFK SRGQLNDWHĐRY DNR SRGQLNDWHĐRY v TEA.

V hodnotenom období u HWDEORYDQêFK SRGQLNDWHĐRY mali Ylþãt SRGLHO PXåL QHå

åHQ\ v porovnaní s SULHPHUQêP UDVWRP HWDEORYDQêFK SRGQLNDWHĐRY v jedinej

vekovej kategórii a to 55 - 64 rokov. Iba v tejto kategórii dochádza k roztváraniu

QRåQtF PHG]L SRKODYLDPL.

3.1.3 Vzdelanie

9]GHODQLH VD SRYDåXMH VD MHGHQ ] G{OHåLWêFK IDNWRURY ~VSHãQpKR UR]YRMD

podnikania, ktorý vplýva na jeho kvalitu, dynamiku rastu a jeho rozvoj. Ako

v kapitole 1 uvádzame, moderná teória podnikania vychádza z SUHGSRNODGX åH

þORYHN VD QHURGt DNR SRGQLNDWHĐ DOH VD QtP VWiYD D WR YćDND YSO\YX MHGQDN

demografických charakteristík, ale aj externých vplyvov, medzi ktorými dominuje

práve vzdelanie. Toto poznanie vychádza z YLDFHUêFK YHGHFNêFK ãW~GLt +LVULFK

a Peters, 2001; Autio, E. & Acs, Z., 2010 a ćDOãt 9êVNXPQtFL SUDFXM~FL V GEM

dátami ako Bosma N. a NRO

XYiG]DM~ åH SUDYGHSRGREQRVĢ ]DþDĢ QRY~

SRGQLNDWHĐVN~ DNWLYLWX UDVWLH V dosiahnutým vzdelaním najmä v krajinách, ktoré sú

YR Ii]H UR]YRMD ]DORåHQpKR QD HIHNWtYQRVWL D YR Ii]H UR]YRMD ]DORåHQpKR QD

inováciách, kam bolo Slovensko v roku 2012 zaradené.

Napriek celkovému SRNOHVX SRþLDWRþQHM SRGQLNDWHĐVNHM DNWLYLW\ QD

Slovensku, podiel jednotlivých vzdelanostných kategórií na nej vykazuje posun

k Y\ããLHPX Y]GHODQLX þR PRåQR SRNODGDĢ ]D SR]LWtYQ\ WUHQG VPHURP N Y\ããHM

NYDOLWH ]DþtQDM~FLFK SRGQLNDWHĐRY ] SRKĐDGX LFK Y]GHODQLa.

3RþLDWRþQi SRGQLNDWHĐVNi DNWLYLWD QD 6ORYHQVNX MH Y porovnaní s európskymi

NUDMLQDPL NUDMLQDPL LQRYDþQHM VNXSLQ\ DM V krajinami V5 a Rakúska nad

SULHPHURP YR YãHWNêFK Y]GHODQRVWQêFK NDWHJyULiFK 9R VYHWRYRP PHUDGOH VPH

nad priemernými hodnotami v dvoch najvyšších vzdelanostných kategóriách.

1DMY\ããLD SRþLDWRþQi SRGQLNDWHĐVNi DNWLYLWD MH Y VNXSLQH Y\VRNRãNROVN\ Y]GHODQêFK

ĐXGt JUDI 12 a 3.13). V tejto ketogórii nastal síce pokles oproti roku 2011 (z 22,5

QD

DYãDN SRGLHO Y\VRNRãNROVN\ Y]GHODQêFK QD FHONRYHM SRþLDWRþQHM

SRGQLNDWHĐskHM DNWLYLWH PHG]LURþQH QDUiVWRO ] 13,7% na 31,7%. 8å Y roku 2011 sme

tento pozitívny signál indikovali aj v SUHYDKH URGLDFLFK VD SRGQLNDWHĐRY QDG

novými v QDMY\ããHM Y]GHODQRVWQHM NDWHJyULL WiWR SUHYDKD VD Y roku 2012 ešte

]YlþãLOD JUDI 3.15).

15