

278
vzdelávanie a SRG =YêãLĢ PQRåVWYR YOiGQ\FK SURJUDPRY D HOLPLQRYDĢ
nedostatky v ich dostupnosti, efektívnosti a efektívnej koordinácii z SRKĐDGX
DGUHViWRY WHGD SUHGRYãHWNêP ]DþtQDM~FLFK SRGQLNDWHĐRY D MSP.
x
V V\VWpPH Y]GHOiYDQLD ]DPHUDĢ SR]RUQRVĢ QLHOHQ QD SRVkytovanie informácií
o PRåQRVWLDFK postupoch a WHFKQLNiFK SUL ]DþDWt SRGQLNDQLD DOH SUHGRYãHWNêP
IRUPRYDĢ D UR]YtMDĢ SRGQLNDWHĐVNp FKDUDNWHULVWLN\ V~þDVQH V priaznivými
postojmi k SRGQLNDQLX 9\XåLĢ SULHVWRU QD ]tVNDQLH NRPSDUDWtYQHM YêKRG\
z KĐDGLVND SRdpory podnikania vo vzdelávaní, najmä na úrovni základného
a stredného, kde situácia na Slovensku síce nie je absolútne dobrá, ale je
NRPSDUDWtYQH SULHPHUQi þR Y prípade intenzívnej pozornosti vytvára priestor
na získanie výhody s dlhodobými priaznivými efektmi.
x
,QWHQ]tYQH VD ]DPHUDĢ QD ]YUiWHQLH QHSULD]QLYpKR VWDYX Y oblasti transferu vedy
a YêVNXPX 9\WYiUDĢ SULD]QLYp SRGPLHQN\ SUH HIHNWtYQ\ WUDQVIHU SR]QDWNRY GR
SRGQLNDWHĐVNêFK DNWLYtW Y UR]OLþQêFK IRUPiFK 3RGSRURYDĢ RERMVWUDQQ~
spoluprácu vedy a výskumu a SRGQLNDWHĐVNHM VIpU\ 9\PHG]LĢ D intenzívne
SRGSRURYDĢ SULRULWQp REODVWL YHG\ D výskumu a ]DEH]SHþLĢ WUDQVIHU SR]QDWNRY
vytváraním vysoko rastových podnikov na globálne významnej úrovni.
x
(OLPLQRYDĢ FKURQLFNp SUREOpP\ Y\VRNHM PLHU\ NRUXSFLH D naopak nízkej
Y\PRåLWHĐQRVWL
SUiYD NWRUp SDWULD PHG]L
FKURQLFNp QHGRVWDWN\
SRGQLNDWHĐVNpKR SURVWUHGLD XYiG]DQp RNUHP *(0 Y PQRåVWYH ćDOãtFK LQLFLDWtY
a prieskumov hodnotiacich podmienky na podnikanie.
x
&LHOHQH SUDFRYDĢ QD UR]YtMDQt NXOW~UQ\FK D VSRORþHQVNêFK QRULHP YR Y]ĢDKX
k SRGQLNDQLX NWRUêFK V~þDVQê VWDY D NRPSR]tFLD QHSULVSLHYDM~ N formovaniu
SULD]QLYpKR SURVWUHGLD QD SRGQLNDQLH +ĐDGDĢ GOKRGREp D XGUåDWHĐQp FHVW\ LFK
V\VWHPDWLFNpKR UR]YtMDQLD SUHGRYãHWNêP Y V\VWpPRFK Y]GHOiYDQLD QD YãHWNêFK
úrovniach þL YOiGQ\FK SROLWLNiFK GRSOQHQp R ~þLQQp RSDNXM~FH VD
NUiWNRGREHMãLH LQLFLDWtY\ QDSU SURJUDP\ QD SRGSRUX SRGQLNDQLD SR]RUQRVĢ
médií).
2