Page 42 - Projektový manažment - návody na cvičenia

37
3
VYTVORENIE NOVÉHO PROJEKTU
Na konci tejto kapitoly by ste mali byť schopní:
založiť nový projekt, uložiť a otvoriť ho, nastaviť základné vlastnosti súboru a projektu,
nastaviť dátum projektu, nastaviť kalendáre projektu, úloh a prostriedkov a zmeniť
pracovný čas;
nastaviť dobu trvania úloh;
vedieť, kde treba zadávať nové úlohy, vymazať ich a kopírovať, zadávať oneskorenie
a predstih, rozdeliť úlohu, vytvoriť a upraviť osnovu projektu a zobraziť kritickú cestu
projektu;
vedieť, ako nastaviť väzby úloh;
vedieť zmeniť veľkosť stĺpca a riadka;
vysvetliť, čo sú prostriedky a na čo slúžia, vymenovať typy prostriedkov, pridať
prostriedky do projektu a nájsť informácie o prostriedku;
vedieť vyrovnať preťažené prostriedky;
nastaviť obmedzenia alebo konečné termíny úloh;
sledovať priebeh projektu;
pracovať v zobrazení Ganttov graf;
vytlačiť zobrazenia;
filtrovať a zoskupovať, vytvárať vlastné zoskupenie.
3.1
VYTVORENIE A ULOŽENIE NOVÉHO PROJEKTU
Pri začatí práce s MS Projectom sa vytvorí nový projekt (Project) buď ako nový prázdny
projekt (Blank Project), alebo ako nový projekt zo šablóny (Template).
Najčastejší spôsob vytvárania nového projektu (New Project) je cez kartu
Súbor > Prázdny
projekt > Vytvoriť
na pravej strane zobrazenia
Pohľad za oponou
(
File > Blank Project >
Create > BackStage View). Vytvorí sa tak nový prázdny dokument.
Okrem takto vytvoreného nového prázdneho projektu (New Blank Project) možno projekt
(
Project) vytvoriť a uložiť napríklad prostredníctvom MS Excel, SharePoint v prípade, že sa
používa verzia MS Project Professional, ktorý nie je spojený s Project Server, ale aj cez