325
seniorov, ako aj v rámci celkovej populácie. Prostredníctvom programov, ktoré
dokumentujú a prezentujú pozitívne a
IXQJXM~FH SUtNODG\ MH PRåQp ]Y\ãRYDĢ
motiváciu seniorov k
]DþDWLX SRGQLNDQLD QD MHGQHM VWUDQH DOH WDNWLHå Y\WYiUDĢ
SRGPLHQN\ SUH DNFHSWRYDQLH SRGQLNDWHĐVNêFK DNWLYtW VHQLRURY Y
UiPFL ãLURNHM
YHUHMQRVWL 'UXKRX REODVĢRX MH Y\WYRUHQLH D
podpora programov
zameraných na
]OHSãRYDQLH SRGQLNDWHĐVNêFK ]UXþQRVWt D
VFKRSQRVWt VHQLRURY
a to
prostredníctvom kurzov a tréningu, poradenstva a mentoringu, ale aj spoluprácou
s
SURIHVLRQiOQ\PL DJHQW~UDPL ]DPHUDQêPL QD SRGSRUX SRGQLNDQLD DNR WDNpKR DOH
WLHå Y]GHOiYDFtPL LQãWLW~FLDPL 3RGSRUD Y]GHOiYDFtFK VFKpP VPHUXM~FLFK
k zakladaniu mikropodnikov a
WHVWRYDQLX SRGQLNDWHĐVNêFK QiSDGRY D
VFKRSQRVWt
v
SUD[L SUL Qt]NHM ILQDQþQHM QiURþQRVWL MH REODVĢRX Y
ktorej majú viaceré európske
NUDMLQ\ ãLURNp VN~VHQRVWL 3RGSRUD QHWZRUNLQJX KĐDGDQLD YKRGQêFK REFKRGQêFK
partnerov a
VSROXSUiFH PHG]L HWDEORYDQêPL SRGQLNDWHĐPL D
]DþtQDM~FLPL
po
GQLNDWHĐPL YR YHNRYHM VNXSLQH VHQLRURY ]DV Y\åDGXMH GL]DMQ YKRGQHM SODWIRUP\
NWRUi E\ WDN~WR LQWHUDNFLX ]MHGQRGXãRYDOD 7DNLVWR G{OHåLWRX REODVĢRX SUL WYRUEH
politík a
SURJUDPRY ]DPHUDQêFK QD SRGSRUX LQNOX]LYLW\ SRGQLNDQLD VHQLRURY MH
]MHGQRGXãHQLH SUtVWX
pu k
ILQDQFLiP D WHGD RGVWUDĖRYDQLH EDULpU NWRUp EUiQLD
VHQLRURP SUL ]DþtQDQt SRGQLNDQLD '{OHåLWp MH WLHå QiVOHGQH LQWHJURYDĢ MHGQRWOLYp
prístupy k
SRGSRUH SRGQLNDQLD VHQLRURY GR NRPSOH[QpKR UiPFD SRGSRU\ NWRUpKR
tvorba a implementácia je na Slovensku v
V~þDVQRVWL QHY\KQXWQi
3LDWRX REODVĢRX MH SRGQLNDWHĐVNp SURVWUHGLH
5R]YRM SRGQLNDWHĐVNêFK
DNWLYtW DNpKRNRĐYHN W\SX þL FLHĐRYHM VNXSLQ\ MH QHY\KQXWQp SRGSRURYDĢ
Y\WYiUDQtP SULD]QLYpKR YãHREHFQpKR UiPFD W]Y ÄSUDYLGLHO KU\³ 6WDY
SRGQLNDWHĐVNpKR SURVWUHGLD QD 6ORYHQVNX YãDN FHONRYR PRåQR R]QDþLĢ ]D DEVRO~WQH
i
NRPSDUDWtYQH QHSULD]QLYê QDY\ãH V
celkovo negatívnou dynamikou v sledovanom
REGREt URNRY
Då
6SRPHG]L KRGQRWHQêFK SRGPLHQRN QD SRGQLNDQLH VD
PLPRULDGQH QHSULD]QLYêP VWDYRP Y\]QDþXMH KQHć
QLHNRĐNR REODVWt 2NUHP
YãHREHFQHM LPSOLNiFLH R SRWUHEH ]OHSãRYDĢ YãHWN\ REODVWL GRWêNDM~FH VD SRGQLNDQLD
VD EXG~ QDãH RGSRU~þDQLD QD ]OHSãHQLH SRGQLNDWHĐVNpKR SURVWUHGLD QD 6ORYHQVNX
WêNDĢ SUiYH WêFKWR QDMSUREOHPDWLFNHMãtFK DWULE~WRY
x
V oblasti
vládnych
SROLWtN
MH SRWUHEQp YêUD]QH ]YêãLĢ PLHUX
]RKĐDGĖRYDQLD
podpory
QRYêFK D
UDVW~FLFK ILULHP Y
UR]OLþQêFK
NRQNUpWQ\FK SROLWLNiFK NWRUp V~ Y
priereze s problematikou podnikania.
7DNWLHå MH SRWUHEQp ]YêãLĢ
SULRULWL]iFLX
SRGQLNDQLD QD ~URYQL YOiGQ\FK
ako aj regi
RQiOQ\FK SROLWtN 1DSRNRQ QHY\KQXWQp MH ]DþDĢ VR ]iVDGQRX
redukciou
E\URNUDWLFNpKR D GDĖRYpKR ]DĢDåHQLD
podnikania. Pre
SRGQLNDWHĐRY SUHGVWDYXMH EDULpUX SUHGRYãHWNêP FHONRYi QiURþQRVĢ
]YOiGDQLD E\URNUDFLH VSRMHQHM V SRGQLNDQtP 9 REODVWL GDĖRYpKR ]DĢDåHQL
a
E\ EROR SRWUHEQp ]YUiWLĢ YêUD]QH QHSULD]QLYê YêYRM WDN ] KĐDGLVND YêãN\
GDĖRYpKR ]DĢDåHQLD DNR DM ] KĐDGLVND SUHGYtGDWHĐQRVWL GDQt D
regulácií.
x
K
Y\WYiUDQLX SULD]QLYpKR UiPFD D
najmä k podpore rozvoja inkluzivity
SRGQLNDQLD þL LQêFK SUREOHPDWLFNêFK REO
astí (napr. vysoko rastové
SRGQLNDQLH þL WUDQVIHU YHG\ D YêVNXPX E\ PDOL SULVSLHĢ QDMPl
vládne